Terugloop ledental, wat nu?

Terugloop ledental, wat nu?

Wanneer uw vereniging te maken heeft met terugloop in het aantal leden, kan dat de financiële huishouding op den duur schaden. Dit probleem komt bij veel verenigingen voor. Uw financiële huishouding is onze specialiteit en gaat ons aan het hart. Daarom hebben wij wat advies ingewonnen met betrekking tot het werven van leden. Dat geven we hier door, in het kort. Een specialist inschakelen is een goed idee, maar misschien hebt u hier al iets aan.

Verwachtingen
Het is verstandig een aantal vragen te stellen, in de vorm van een enquête, zowel aan huidige leden als aan opzeggers. Waarom zijn uw huidige leden lid geworden en voldoet hun lidmaatschap nog altijd aan de verwachtingen? Aan ex-leden kunt u vragen waarom zij hebben opgezegd. Aan de hand van de antwoorden kunt u een wervingscampagne opstellen, afgestemd op eigentijdse behoeften.

Nieuwe doelgroepen
In een wervingscampagne kunt u zich richten op ex-leden en potentiële nieuwe leden, die zich in uw gebruikelijke doelgroep bevinden. Bij het benaderen van nieuwe doelgroepen is het natuurlijk van belang dat het (vernieuwde) aanbod van uw vereniging aansluit op wensen die in deze doelgroepen leven.

  • Het is verstandig een aantal vragen te stellen, in de vorm van een enquête, zowel aan huidige leden als aan opzeggers.
  • Aan de hand van de antwoorden kunt u een wervingscampagne opstellen, afgestemd op eigentijdse behoeften.

Natuurlijk houden wij u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Zeker op dit gebied is veel meer te melden. Bel of mail ons voor informatie op maat.